yoga-1240391

 

 

 

Et donem 15 raons perquè incorporis la pràctica del ioga en la teva vida:

  1. Flexibilitat

Les diferents postures i moviments ajuden a eliminar la rigidesa, les tensions i les contractures musculars, en particular a nivell de columna vertebral.

La pràctica regular de ioga amplia el ventall de moviment dels músculs, les articulacions i del nostre cos en general. Les asanes (postures) exerciten els teixits tous (al voltant dels músculs), els lligaments i els tendons.

  1. Consciència corporal

El ioga et dóna un major coneixement del teu propi cos, aprens a sostenir i a controlar el teu cos, i a tenir una posició més saludable. Al tenir una major consciència del teu cos obtens informació ràpidament del seu estat i dels seus òrgans.

Moltes postures ajuden a desenvolupar la força de la base, i a construir unes arrels més fortes i estables que condueixen a una millor postura corporal, tant de peu com assegut.

  1. Capacitat pulmonar

Augmenta la capacitat pulmonar,  com a objectiu portar més oxigen a la sang i al cervell. L’alt nivell d’oxigen en sang millora el rendiment i la resistència.

Durant la pràctica de ioga centrem la nostre atenció en la respiració i aprenem a utilitzar tota  la capacitat pulmonar mitjançant exercicis de respiració (pranayama)

La respiració es torna més controlada, equilibrada i menys restringida

Durant els exercicis de ioga  la respiració és un element imprescindible, la respiració és la principal font d’energia del nostre cos, que ens estimula fins l’última cèl·lula del nostre ésser.

  1. Calma la ment i proporciona benestar físic / emocional

Els exercicis de respiració calmen el sistema nerviós i aporten a l’organisme el descans, tan necessari pels esportistes.

La respiració i els exercicis també calmen la ment i a la llarga, amb la pràctica continua, desenvolupem una sensació de tranquil·litat, serenor, estabilitat i benestar físic/emocional.

  1. Pressió arterial

La pràctica d’aquests exercicis redueix els batecs del cor, la pressió arterial i el pols. I així disminueix el risc global de malaltia cardíaca associada al mal funcionament d’aquests òrgans.

Les postures invertides ens ajuden a millorar la circulació de la sang canviant el circuit habitual del bombeig de la sang.

  1. Elimina toxines

Les postures i les tècniques de respiració augmenten el flux sanguini a diferents parts del cos. L’augment del flux sanguini neteja el cos a fons i es desfà de totes les toxines.

L’eliminació de toxines ens ajuda a retardar el procés d’envelliment i alhora ens  fa sentir més energètics.

  1. Regula el funcionament del metabolisme

Les postures/asanas fan massatges als òrgans interns i alhora activen el metabolisme, millorant el funcionament de l’organisme. Cada postura treballa un o varis òrgans interns, estimulant el seu bon funcionament.

  1. Prevenció de lesions

Com hem dit anteriorment, la pràctica del ioga augmenta la flexibilitat de tot el cos, com a conseqüència evitem estrips, dislocacions, inflamació dels nervis i fragilitat de les articulacions.

  1. Coordinació

El ioga significa unió i equilibri. Mitjançant la pràctica busquem la coordinació entre el cos, la ment i la respiració. Prendre consciència del nostre cos, la ment i la respiració ens ajuda a concentrar-nos en un ritme de carrera, les sensacions del nostre cos i la respiració, per tal d’aconseguir uns bons resultats.

  1. Equilibri

Un entrenament repetitiu i sistemàtic fa que alguns músculs treballin en excés per enfortir-se i altres són ignorats, en conseqüència hi ha un desequilibri. El fet de treballar des de la consciència corporal posem el focus en cada una de les parts del nostre cos i fem que aquest treballi en equilibri.

Millora de la propiocepció mitjançant les asanes d’equilibri.

  1. Dolor

Alleuja dolors crònics produïts per l’entrenament regular.

La reducció del dolor aconsegueix més agilitat, mobilitat corporal i per tant millora de resultats.

  1. Recuperació de lesions

En cas de lesions, ajuda a una recuperació més ràpida degut a que les fibres i teixits estan més flexibles, sans i oxigenats.

Promou l’autoconeixement i l’acceptació del propi límit, la qual cosa resulta de vital importància en la prevenció de lesions.

  1. Redueix l’estrès

La pràctica de ioga engloba diferents tècniques de reducció de l’estrès, amb la pràctica diària aprenem a utilitzar les diferents eines per reduir l’estrès del dia a dia que podem aplicar en l’esport  per treballar l’estrès produït per la pressió i l’alt nivell d’exigència en proves, campionats, curses, etc.

  1. Força i Resistència

Enforteix tot el cos en general, treballant des de la planta dels peus, cames, la part superior del tronc, músculs de l’esquena, braços, espatlles, canells i mans, perquè a través de les postures invertides has d’aguantar el teu propi pes. També la musculatura pèlvica, i de la part superior del fèmur, que en certes postures d’equilibri s’alterna aquest pes entre una cama i l’altra. Cada grup muscular del teu cos és ben exercitat i enfortit amb la pràctica de les postures.

  1. Concentració

Aguditza l’atenció, millora la concentració i la claredat mental,  la qual s’aconsegueix a través de la integració de la ment amb el cos. En la majoria d’esports la unificació de la ment i el cos és essencia. Te un objectiu primordial en esports de llarga distància on la ment hi juga un paper molt important, per exemple triatletes de llargues distàncies, maratonians, muntanyencs o escaladors que necessiten una dosi extraordinària de voluntat i enfocament per culminar els últims quilòmetres d’una marató o els últims metres per fer cim. La millora en la capacitat de concentració i enfocament, augmentant també la força de voluntat i la confiança en un mateix i en les pròpies capacitats.